Ozobot op papier
Hieronder vind je een aantal opdrachten voor de Ozobot Evo.Deze opdrachten programmeer je door kleurcodes op papier te tekenen. Benodigdheden De code om mee te beginnen De opdrachten
Op deze pagina vind je een lijst met alle opdrachten die wij bij CoderDojo Wijchen aanbieden.
De opdrachten zijn onderverdeeld op basis van:
Op dit moment hebben we opdrachten voor deze materialen:
Op dit moment hebben we opdrachten die deze onderwerpen behandelen:
Ben je op zoek naar een onderwerp met een bepaalde moeilijkheidsgraad? We bieden opdrachten van deze moeilijkheidsgraden aan:
Hieronder vind je een aantal opdrachten voor de Ozobot Evo.Deze opdrachten programmeer je door kleurcodes op papier te tekenen. Benodigdheden De code om mee te beginnen De opdrachten
Heb je wel eens een platformspel gespeeld? Dat is een spel waar je van platform naar platform moet springen. Een bekend platformspel is Super Mario, die ken je vast wel! In deze opdracht ga jij zelf een platformspel maken! In het spel moet een tovenaar magische kristallen oppakken. Hij heeft echter maar een minuut de … Lees meer
We gaan een Flipperkast maken in Scratch! Benodigdheden De code om mee te beginnen De opdracht: Scratch Flipperkast
De verschillende sensors van de micro:bit kunnen voor veel leuke nuttige toepassingen worden gebruikt. In deze opdracht gan we de versnellings-sensors van de micro:bit gebruiken om een waterpas te maken Benodigdheden De opdracht De opdrachtbeschrijving vindt je hier De oplossing (alleen voor noodgevallen) De oplossing (of in ieder geval een van de mogelijke) vindt je … Lees meer
Deze opdracht is om de Micro:bit een beetje tee leren kennen.Het doel is enkele eenvoudige programa’s te maken voor de micro:bit om een beetje gevoel te krijgen voor wat je ermee kunt doen. Het tweede doel is om je uit te dagen om zelf op onderzoek te gaan en met alle blokjes te spelen. De … Lees meer
Deze opdracht resulteert in een stoplicht, dat op tijdbasis verandert van rood naar groen dan naar oranje en weer terug naar rood. Je doet dat door met mBlock een programma in blokken te maken. Benodigdheden Basisbestand De opdracht Het resultaat van de opdracht
Dit is een spel, gemaakt met Scratch, dat de bekende fruitautomaat nabootst. In Amerika heet dit apparaat de “One-armed Bandit” omdat hij een grote hendel heeft om het spel te starten en hij je heel vaak laat verliezen.! Benodigdheden De opdracht Basisbestand Het resultaat van de opdracht
De MaqueenPlus V2 is de grote broer van de Maqueen Lite We gaan deze robot verkennen met deze eenvoudige opdracht. We gebruiken daarbij de Gamepad met micro:bit , die we in een andere opdracht hebbn gemaakt als afstandsbediening voor de Maqueen Benodigdheden Basisbestand De opdracht Het resultaat van de opdracht
We gaan kennismaken met de micro:bit computer.We doen dit met hulp van het Gamepad module, omdat deze kan zorgen voor de voeding en een aantal knoppen. Verder gebnruiken we de MaqueenPlus V2 robot om de commando’s van de Gamepad uit te voeren Benodigdheden De opdracht Basisbestand Het resultaat van de opdracht