Fruitautomaat

Materialen:

Dit is een spel, gemaakt met Scratch, dat de bekende fruitautomaat nabootst. In Amerika heet dit apparaat de “One-armed Bandit” omdat hij een grote hendel heeft om het spel te starten en hij je heel vaak laat verliezen.! Benodigdheden De opdracht Basisbestand Het resultaat van de opdracht

Maqueen Plus Kennismaking

Materialen: , Moeilijkheidsgraad:

De MaqueenPlus V2 is de grote broer van de Maqueen Lite We gaan deze robot verkennen met deze eenvoudige opdracht. We gebruiken daarbij de Gamepad met micro:bit , die we in een andere opdracht hebbn gemaakt als afstandsbediening voor de Maqueen Benodigdheden Basisbestand De opdracht Het resultaat van de opdracht

Micro:bit Kennismaking

Materialen: Moeilijkheidsgraad:

We gaan kennismaken met de micro:bit computer.We doen dit met hulp van het Gamepad module, omdat deze kan zorgen voor de voeding en een aantal knoppen. Benodigdheden Een computer met MakeCode Een Gamepad Een micro:bit Basisbestand Je vind het basisbestand voor de opdracht hier. De opdracht Je vind de opdracht hier Het resultaat van de … Lees meer

Tappy Plane

Materialen: Onderwerpen: , , , , Moeilijkheidsgraad:

Maak een spel zoals Flappy Bird, maar dan ingewikkelder en zonder programma voorbeelden. Dit is dus een opdracht voor ninja’s, die al veel ervaring hebben met Scratch , omdat er geen oplossingen worden gegeven en alleen maar globale beschrijvingen van de opdracht. Benodigdheden Een computer met Scratch. Basisbestand Je vind het basisbestand voor de opdracht … Lees meer

Helicopter

Materialen: Onderwerpen: , , Moeilijkheidsgraad: ,

Vliegen met een helicopter, wie wil dat nu niet !Jij gaat het zelf maken. Benodigdheden Een computer met Scratch. Basisbestand Je vind het basisbestand voor de opdracht hier. De opdracht Je vind de opdracht hier De mentorhandleiding De mentorhandleiding vind je hier. Het resultaat van de opdracht Het resultaat van de opdracht vind je hier.

Verstoppertje

Materialen: Onderwerpen: , Moeilijkheidsgraad: ,

Laat de kat de verstopte dieren zoeken en aantikken om punten te verzamelen. Benodigdheden Een computer met Scratch. Basisbestand Je vind het basisbestand voor de opdracht hier. De opdracht Je vind de opdracht hier De mentorhandleiding De mentorhandleiding vind je hier. Het resultaat van de opdracht Het resultaat van de opdracht vind je hier.

mBot_Lijnvolger

Materialen: , Moeilijkheidsgraad:

In deze opdracht moet je de mBot het parcours op de speelmat laten volgen.Je maakt ook een stukje programma om de mBot met de afstandsbediening op de juiste plek te laten starten. Benodigdheden De opdracht Basisbestand Het resultaat van de opdracht