Micro:bit Waterpas

Materialen: Moeilijkheidsgraad: ,

De verschillende sensors van de micro:bit kunnen voor veel leuke nuttige toepassingen worden gebruikt. In deze opdracht gan we de versnellings-sensors van de micro:bit gebruiken om een waterpas te maken Benodigdheden De opdracht De opdrachtbeschrijving vindt je hier De oplossing (alleen voor noodgevallen) De oplossing (of in ieder geval een van de mogelijke) vindt je … Lees meer

Helicopter

Materialen: Onderwerpen: , , Moeilijkheidsgraad: ,

Vliegen met een helicopter, wie wil dat nu niet !Jij gaat het zelf maken. Benodigdheden Een computer met Scratch. Basisbestand Je vind het basisbestand voor de opdracht hier. De opdracht Je vind de opdracht hier De mentorhandleiding De mentorhandleiding vind je hier. Het resultaat van de opdracht Het resultaat van de opdracht vind je hier.

Verstoppertje

Materialen: Onderwerpen: , Moeilijkheidsgraad: ,

Laat de kat de verstopte dieren zoeken en aantikken om punten te verzamelen. Benodigdheden Een computer met Scratch. Basisbestand Je vind het basisbestand voor de opdracht hier. De opdracht Je vind de opdracht hier De mentorhandleiding De mentorhandleiding vind je hier. Het resultaat van de opdracht Het resultaat van de opdracht vind je hier.

mBot_Lijnvolger

Materialen: , Moeilijkheidsgraad:

In deze opdracht moet je de mBot het parcours op de speelmat laten volgen.Je maakt ook een stukje programma om de mBot met de afstandsbediening op de juiste plek te laten starten. Benodigdheden De opdracht Basisbestand Het resultaat van de opdracht

Doolhof Kruiper

Materialen: Onderwerpen: , , , Moeilijkheidsgraad:

Dit is een bijzondere opdracht, omdat hij een beetje kunstmatige intelligentie laat zien.Als het je lukt om een goed algorithme (een Als_dan_anders stappenplan te bedenken en te programmeren lijkt de robot “slim” te zijn en zelf de uitgang te kunnen vinden. De robot moet dus zelfstandig de uitgang zoeken (in het doolhof aangegeven met het … Lees meer

Scoreboard

Materialen: Onderwerpen: , , , Moeilijkheidsgraad: ,

In deze opdracht gaan we een score bord maken welke voor heel veel andere toepassingen is te gebruiken. Dit doen we met behulp van één Sprite waar de uiterlijken uit cijfers, karakters of zelfs teksten kunnen bestaan. Alle benodigde variabelen en signalen maken deel uit van de sprite.Het score bord bij deze opdracht bevat vier … Lees meer