Ozobot op papier
Hieronder vind je een aantal opdrachten voor de Ozobot Evo.Deze opdrachten programmeer je door kleurcodes op papier te tekenen. Benodigdheden De code om mee te beginnen De opdrachten
Hieronder vind je een aantal opdrachten voor de Ozobot Evo.Deze opdrachten programmeer je door kleurcodes op papier te tekenen. Benodigdheden De code om mee te beginnen De opdrachten
De verschillende sensors van de micro:bit kunnen voor veel leuke nuttige toepassingen worden gebruikt. In deze opdracht gan we de versnellings-sensors van de micro:bit gebruiken om een waterpas te maken Benodigdheden De opdracht De opdrachtbeschrijving vindt je hier De oplossing (alleen voor noodgevallen) De oplossing (of in ieder geval een van de mogelijke) vindt je … Lees meer
Deze opdracht is om de Micro:bit een beetje tee leren kennen.Het doel is enkele eenvoudige programa’s te maken voor de micro:bit om een beetje gevoel te krijgen voor wat je ermee kunt doen. Het tweede doel is om je uit te dagen om zelf op onderzoek te gaan en met alle blokjes te spelen. De … Lees meer
Deze opdracht resulteert in een stoplicht, dat op tijdbasis verandert van rood naar groen dan naar oranje en weer terug naar rood. Je doet dat door met mBlock een programma in blokken te maken. Benodigdheden Basisbestand De opdracht Het resultaat van de opdracht
De MaqueenPlus V2 is de grote broer van de Maqueen Lite We gaan deze robot verkennen met deze eenvoudige opdracht. We gebruiken daarbij de Gamepad met micro:bit , die we in een andere opdracht hebbn gemaakt als afstandsbediening voor de Maqueen Benodigdheden Basisbestand De opdracht Het resultaat van de opdracht
We gaan kennismaken met de micro:bit computer.We doen dit met hulp van het Gamepad module, omdat deze kan zorgen voor de voeding en een aantal knoppen. Verder gebnruiken we de MaqueenPlus V2 robot om de commando’s van de Gamepad uit te voeren Benodigdheden De opdracht Basisbestand Het resultaat van de opdracht
Vliegen met een helicopter, wie wil dat nu niet !Jij gaat het zelf maken. Benodigdheden Een computer met Scratch. Basisbestand Je vind het basisbestand voor de opdracht hier. De opdracht Je vind de opdracht hier De mentorhandleiding De mentorhandleiding vind je hier. Het resultaat van de opdracht Het resultaat van de opdracht vind je hier.
Laat de kat de verstopte dieren zoeken en aantikken om punten te verzamelen. Benodigdheden Een computer met Scratch. Basisbestand Je vind het basisbestand voor de opdracht hier. De opdracht Je vind de opdracht hier De mentorhandleiding De mentorhandleiding vind je hier. Het resultaat van de opdracht Het resultaat van de opdracht vind je hier.
Deze opdracht laat je kennismaken met HTML en CSS en hoe een website gemaakt wordt. Voor deze opdracht heb je een ZIP-bestand nodig, dat je kunt downloaden van de website. Als je deze hebt gedownload op je PC moet je hem met ZIP uitpakken. Je hebt als ls het goed is nu een mapje genaamd … Lees meer
Het doel van dit project is om te leren hoe je met Scratch sensors kunt maken.Een sensor is een “voelertje”, die bepaalde informatie kan doorgeven aan je programma, zodat je er op kunt reageren. We gaan dit onderzoeken aan de hand van een “robot” in de vorm van een wagentje die een zwarte lijn volgt … Lees meer