Tappy Plane

Materialen: Onderwerpen: , , , , Moeilijkheidsgraad:

Maak een spel zoals Flappy Bird, maar dan ingewikkelder en zonder programma voorbeelden. Dit is dus een opdracht voor ninja’s, die al veel ervaring hebben met Scratch , omdat er geen oplossingen worden gegeven en alleen maar globale beschrijvingen van de opdracht. Benodigdheden Een computer met Scratch. Basisbestand Je vind het basisbestand voor de opdracht … Lees meer

Helicopter

Materialen: Onderwerpen: , , Moeilijkheidsgraad: ,

Vliegen met een helicopter, wie wil dat nu niet !Jij gaat het zelf maken. Benodigdheden Een computer met Scratch. Basisbestand Je vind het basisbestand voor de opdracht hier. De opdracht Je vind de opdracht hier De mentorhandleiding De mentorhandleiding vind je hier. Het resultaat van de opdracht Het resultaat van de opdracht vind je hier.

Verstoppertje

Materialen: Onderwerpen: , Moeilijkheidsgraad: ,

Laat de kat de verstopte dieren zoeken en aantikken om punten te verzamelen. Benodigdheden Een computer met Scratch. Basisbestand Je vind het basisbestand voor de opdracht hier. De opdracht Je vind de opdracht hier De mentorhandleiding De mentorhandleiding vind je hier. Het resultaat van de opdracht Het resultaat van de opdracht vind je hier.

mBot_Lijnvolger

Materialen: , Moeilijkheidsgraad:

In deze opdracht moet je de mBot het parcours op de speelmat laten volgen.Je maakt ook een stukje programma om de mBot met de afstandsbediening op de juiste plek te laten starten. Benodigdheden De opdracht Basisbestand Het resultaat van de opdracht

Mijn Eerste Website

Materialen: , Moeilijkheidsgraad:

Deze opdracht laat je kennismaken met HTML en CSS en hoe een website gemaakt wordt. Voor deze opdracht heb je een ZIP-bestand nodig, dat je kunt downloaden van de website. Als je deze hebt gedownload op je PC moet je hem met ZIP uitpakken. Je hebt als ls het goed is nu een mapje genaamd … Lees meer

Doolhof Kruiper

Materialen: Onderwerpen: , , , Moeilijkheidsgraad:

Dit is een bijzondere opdracht, omdat hij een beetje kunstmatige intelligentie laat zien.Als het je lukt om een goed algorithme (een Als_dan_anders stappenplan te bedenken en te programmeren lijkt de robot “slim” te zijn en zelf de uitgang te kunnen vinden. De robot moet dus zelfstandig de uitgang zoeken (in het doolhof aangegeven met het … Lees meer

Red de Prinses

Materialen: Onderwerpen: , Moeilijkheidsgraad:

Er is een prinses in moeilijkheden in het doolhof!We maken een doolhof spel, waarbij jij de kat (dat is onze held!) door het doolhof moet leiden en de prinses moet bevrijden. En ….., als dat een beetje lukt gaan we het spel nog een beetje moeilijker maken. Benodigdheden Basisbestand De opdracht De mentorhandleiding Het resultaat … Lees meer